Google Adsense Kazanç Terimleri ve Anlamları

Satılık AdSense, Satılık AdSense Hesabı, AdSense Hesabı, Satılık Pinli AdSense, Pinli AdSense, Satılık Pinsiz AdSense, Pinsiz AdSense, Youtube AdSense, Blogger AdSense, Website AdSense, AdSense r10, Satılık, Pinli, Pinsiz, Youtube, Web, AdSense, Satilik AdSense, Satilik AdSense Hesabi, Satilik Pinli, Satlık Eski Tarihli Ödeme Almış Adsense, İhlalsiz Ödeme Almış Pin Girilmiş Adsense, Satılık Adsense İları
Google Adsense Kazanç Terimleri ve Anlamları: (TO, ÖK, TBM, BGBG Ne demek?) - Google ile Para Kazanmak - Güncel!!!

Bugün sizlere blog yayıncılarının, internet haber sitelerinin ana kazanç kapısı olan Google Adsense gelirlerini ve performans raporlarını kontrol ettikleri zaman ekranda gördükleri; "TO, ÖK, TBM ve BGBG" gibi ifadelerin ne anlama geldiğini anlatmaya çalışacağım...

Bugün sizlere blog yayıncılarının, internet haber sitelerinin ana kazanç kapısı olan Google Adsense gelirlerini ve performans raporlarını kontrol ettikleri zaman ekranda gördükleri; "TO, ÖK, TBM ve BGBG" gibi ifadelerin ne anlama geldiğini anlatmaya çalışacağım. Zaten bu ifadeler reklamcılık ile ilgili terimler olduğu ve temel performans göstergeleri olarak farklı ölçümlemelerde de kullanıldığı için bilmekte çok fayda vardır. Şimdi bu terimlerin ne manaya geldiklerini anlatalım.

TO Terimi:
Bu terim Tıklama Oranı ifadesinin kısaltılmış halidir. CTR İngilizcesi olan bu terim kısaltmasının, önemi büyüktür. Bu Tıklama Oranı reklam tıklama sayısının sayfa gösterimine bölünmesiyle hesaplanır. Yani örneğin;

1000 sayfa gösterim değerimiz varsa ve toplamda 16 tıklama yapılmışsa bu durumda, 

TO = (Tıklama Sayısı / Sayfa Gösterimi) hesaplamasına göre TO değeri %1.6 çıkacaktır.

TO değerinin yüksek olması, “ziyaretçilerin reklama istekli tıkladığı ve tıklama veriminin yüksek olduğu anlamına gelir”. Tam tersi ise, -yani TO değerinin düşük olması- “site ziyaretçilerinin sayfadaki reklamları ilgi çekici bulmadığı, tıklamaya isteksiz olduğu anlamına gelir”.

TBM Terimi: 

Bu terim Tıklama Başına Maliyet manasının kısaltılmış hali olup, İngilizcesi CPC şeklindedir. Bu değer tahmini kazanç değerinin tıklama sayısına bölünmesiyle hesaplanır. Yani örneğin;

20 TL örnek kazancınız olsun. Bunu 40 tıklamayla elde etmişsek bu durumda, 

TBM = (Tahmini Kazançlar / Tıklama Sayısı) hesaplamasına göre TBM 0.5 TL çıkacaktır.

TBM değerinin yüksek olması, “az tıklamayla daha fazla kazanç elde edebilmek anlamına gelir ve sitemizde yayınlanan tıklanmış reklamların reklam veren tarafından daha yüksek ücretle yayınlatıldığı anlamı çıkar”. Her reklamın TBM değeri reklam veren tarafından yaptığı ödemeyle belirlenir. Aslında Google bize Adsense ile her zaman reklam verenin yaptığı ödemeye paralel bir ödeme yapacaktır. Bazı reklam verenlerde, yaptırdıkları reklama ne olduğuna ve önemine bağlı olarak, tıklama başına diğerlerinden daha fazla ödeme yapabilirler.

BGBG Terimi: 

Bu terim 1000 Gösterim Başına Gelir manasının kısaltılmış halidir ve İngilizcesi RPM şeklindedir. Bu oran değeri, tahmini kazanç tutarının sayfa gösterim sayısına bölünüp 1000 ile çarpılmasıyla hesaplanır. Yani 1000 reklam gösterimi için ne kadar gelir elde edildiğini belirtir.


Örneğin;

2000 sayfa gösterimi ile 40 TL gelir elde ettiyseniz bu durumda, 

BGBG = (Tahmini Kazançlar / Sayfa Gösterimi) * 1000 hesaplamasına göre BGBG değeri 20 TL çıkacaktır. BGBG değerinin yüksek olması, “bir sitenin gelir elde etme başarısını gösterir ve kazanacağı geliri arttırır. Bu tarz bir site yöneticisinin takip etmesi gereken yöntem; daha çok ziyaretçiye ulaşarak sayfa gösterimini artırmaktır”.

Yazar:

Satılık AdSense, Satılık AdSense Hesabı, AdSense Hesabı, Satılık Pinli AdSense, Pinli AdSense, Satılık Pinsiz AdSense, Pinsiz AdSense, Youtube AdSense, Blogger AdSense, Website AdSense, AdSense r10, Satılık, Pinli, Pinsiz, Youtube, Web, AdSense, Satilik AdSense, Satilik AdSense Hesabi, Satilik Pinli, Satılık Eski Tarihli Ödeme Almış Adsense, İhlalsiz Ödeme Almış Pin Girilmiş Adsense, Satılık Adsense İlanları, R10 Satılık Adsense İlanları
Önceki Yayın
Sonraki Yayın