Satılık AdSense, Satılık AdSense Hesabı, AdSense Hesabı, Satılık Pinli AdSense, Pinli AdSense, Satılık Pinsiz AdSense, Pinsiz AdSense, Youtube AdSense, Blogger AdSense, Website AdSense, AdSense r10, Satılık, Pinli, Pinsiz, Youtube, Web, AdSense, Satilik AdSense, Satilik AdSense Hesabi, Satilik Pinli, Satlık Eski Tarihli Ödeme Almış Adsense, İhlalsiz Ödeme Almış Pin Girilmiş Adsense, Satılık Adsense İları
Adsense TBM nasıl arttırılır?
Peki, yukarıda örneklerde anlattığım düşük TBM oranları nasıl arttırılır? Kendi gözlemlerim ve deneme – yanılma yöntemlerim ile bir takım sonuçlara ulaştım diyebilirim. TBM arttırma işlemini iki grup için incelemek gerekiyor. Yeni açılacak siteler ve halihazırda var olan siteler için.
Halihazırda aktif olan siteler için Adsense TBM arttırma
Bu siteler için TBM arttırmak zor diyebilirim. Çünkü sitenizde görüntülenen reklamlar büyük çoğunlukta site içeriğinde bulunan konularla ilgilidir. Dolayısı ile sitenizin içeriği -tabiri caizse- her telden çalıyor ise sitenizde görüntülenecek Adsense reklamları da her telden çalar. Düşük TBM oranlı reklamlar havada uçuşur. Çok sayıda tıklama alsanız bile az miktarda kazanç elde edersiniz. Bu durumda TBM arttırmak için iki yol izleyebilirsiniz. Birincisi düşük TBM oranlı reklam kategorilerini engellemek, ikincisi site içeriğiniz ile tamamen alakasız olmayacak şekilde yüksek TBM oranlı reklamları sitenize çekecek makaleler yazmak. Düşük TBM oranlı reklamları Adsense panelinizden rahatlıkla engelleyebilirsiniz. Hangi kategorilerin düşük TBM içerdiğini kısa bir araştırma ile bulabilirsiniz. Unutmayın! Çok sayıda kategori engellemek bir süre sonra sitenizde sürekli aynı reklamların görüntülenmesine neden olur. Bu durumda TO (Tıklanma Oranı) yüzdesi düşer ve gelirleriniz azalır. Bu nedenle reklam engellemelerinde aşırıya kaçmamaya çalışın. Engellemeleri zamana yayıp reklam çeşitliliğinizi gözlemleyin. Az kazanmak hiç kazanmamaktan iyidir. İkinci olarak ise yüksek TBM oranlı reklamları sitenize çekmek için sitenizin içeriği ile tamamen alakasız olmayacak şekilde sektörel – ticari makaleler ekleyin. Örneğin kadınlar üzerine bir siteniz var ise “sabah mutlu uyanmanın 8 yolu” başlıklı bir makale yerine “düğünlerde giyilebilecek abiye modelleri” başlıklı bir makale ekleyin. Sabah mutlu uyanmanın 8 yolu makalesi ilgi çekebilir ama para getirmez. Abiye modelleri ise hem ilgi çeker hem de sitenize yüksek TBM’li reklamları çeker. Neden derseniz abiye modelleri kelimesine reklam verenler büyük firmalardır. Dolayısı ile yüksek fiyatlara sattıkları abiyeler için yüksek TBM ödemekten çekinmezler. Başka bir örnek verecek olursak diyelimki inşaat ve emlak sektörüne yönelik siteniz var bu durumda “gelmiş geçmiş en ilginç 10 bina” başlıklı bir makale yerine “en uygun konut projeleri” başlıklı bir makale ekleyin. En ilginç 10 bina makalesi ilgi çeker ve size hit sağlar ancak en uygun konut projeleri makalesi hem hit sağlar hem de yüksek TBM’li reklamları sitenize çeker. Nedeni ise yine sektörel bir alan olmasıdır. İnşaat firmaları 150 – 200 bin TL’ye satacakları bir ev için 50 kuruş – 1 TL TBM ödemekten kaçmazlar. Halihazırda aktif olan siteler için bu iki yöntem ile TBM oranlarını istediğiniz seviyelerde olmasa bile % 100 ile % 500 aralığında arttırabilirsiniz (mevcut TBM oranınıza göre yüzdeler değişebilir).
Yeni açılacak sitelerde yüksek TBM
Yeni açılacak sitelerde yüksek TBM oranı elde etmek halihazırda var olan sitelere kıyasla daha kolay. Çünkü her şeye sıfırdan başlayacaksınız. Dolayısıyla içeriğinizi yüksek TBM’ye göre inşa etmek daha kolay olacak. Öncelikle kendinize getirisi yüksek olan bir sektör belirleyin. Benim tavsiyem İnşaat, Moda ve Ticaret sektörleri olacaktır. Çünkü bu sektörler ile ilgili reklam verenler büyük bütçelere sahiptir dolayısıyla yüksek TBM oranları onlar için hem iyi bir reklam hem de kendi aralarındaki rekabet için önemli bir etkendir. (Özetle: çok para kazanan çok para kazandırır.) Diyelimki İnşaat & Emlak sektörü üzerine bir site açmaya karar verdiniz. Bu durumda sitenize ekleyeceğiniz makalelerin başlıkları ve içerikleri tamamen ticari olmalıdır. Örneğin: konut projeleri, en uygun banka kredileri, en düşük faizler, en ucuz satılık evler, yatırımlık arsalar, boş arsa değerlendirme yöntemleri, Ankara emlak sektörü, İstanbul kiralık ev. Gördüğünüz üzere bu konularda yazacağınız makaleler bankalar, emlak zincirleri ve inşat firmaları gibi çok büyük bütçelere sahip olan firmalara hitap eder. Böylelikle o firmaların verdikleri reklamlar sitenizde görüntülenir. Tekrar hatırlatıyorum: Çok para kazanan çok para kazandırır.