Satılık AdSense, Satılık AdSense Hesabı, AdSense Hesabı, Satılık Pinli AdSense, Pinli AdSense, Satılık Pinsiz AdSense, Pinsiz AdSense, Youtube AdSense, Blogger AdSense, Website AdSense, AdSense r10, Satılık, Pinli, Pinsiz, Youtube, Web, AdSense, Satilik AdSense, Satilik AdSense Hesabi, Satilik Pinli, Satlık Eski Tarihli Ödeme Almış Adsense, İhlalsiz Ödeme Almış Pin Girilmiş Adsense, Satılık Adsense İları
Doğru Adsense Reklam Yerleşimi ile Adsense Geliri Arttırma
Bildiğiniz gibi önceden adsense reklamları için sayfa başına 3 reklam / 3 bağlantı metni ve 2 arama motoru koyma hakkınız vardı.
Ancak Agustos 2016’da google adsense reklam politikasını yeniledi ve sayfa başına reklam sınırlamasını kaldırdı.
Ve yerine şu kuralı koydu; “Sayfalarınıza eklediğiniz reklamlar ve ücretli tanıtım materyalinin içerikten fazla olmaması gerekir.” Buyrun kaynak: Adsene sayfa başına düşen reklam sayısı
Peki Adsense’den çok kazanmak için doğru reklam yerleşimi nasıl olmalı ?
Bu kesinlikle her sitede farklılık gösteren bir durumdur. Her site için benzer reklam yerleri ve benzer reklam modelleri yaklaşık sonuçlar verebilir ancak,
Siz gerçek anlamda adsene gelir arttırma adına ciddi adımlar atmayı düşünüyorsanız, bunun en iyi yolu sitenizdeki ziyaretçi davranışını incelemekten geçer.
Peki ziyaretçi davranışını nasıl inceleyeceğiz ? Hemen anlatıyorum;
1-Öncelikle Heatmap for WordPress eklentisini kurup, etkin hale getirin. Ardıdan sitenizin ön yüzüne gidin ve admin barında heatmap sembolünü görüyor olacaksınız;
Google Reklam Yerleşimi İçin Tıklamaları Ölçme
2-Heatmap sembolüne tıkladıktan sonra hemen ekranın sağ kısmında bir panel açılacaktır. Panelde yer alan Record butonunu On konumuna getirdiğinizde, eklenti buludunğunuz sayfa için tıklama ölçümüne başlayacaktır.
Google Adsense Reklam Yerleşimi için Heatmap
Google Adsense Reklam Yerleşimi için Heatmap
Sayfayı bu konumda mümkünse 24 saat açık tutun. Çünkü eklenti sitenize ziyaretçi geldikçe, yani etkileşim oldukça ölçümleme yapacaltır.
Interaction:Kısmına tıkladığınızda eklenti size sayfa içerisinde en çok tıklanan yerleri çoktan aza doğru sıralar.
#Yüzde olarak verdiği bu etkileşim oranları sayfa gösterim başına tıklanma oranlarıdır. Yani alttaki resimde gördüğünüz gibi, sitede yer alan bir link 217 kere gösterim almış ve 6 kere tıklanmış. Dolayısı ile etkileşim oranı 2,76 olmuş.
Eğer bu oran sayfada yer alan diğer linklere kıyasla ne kadar fazla olursa, o kısım renk olarak daha da koyulaşıyor ve en son koyu kırmızıya dönüyor.
Adsense Reklam Yerleşimi için Etkileşim Oranı Ölçme
Adsense Reklam Yerleşimi için Etkileşim Oranı Ölçme
Settings:Kısmından ise eklentinin bize sunduğu görüntü ayarları ile oynayabiliyoruz. Yani ekrandaki renk geçişleirini daha iyi gözlemlemek adına opacity ayarını en sona getirip, ekranın arka kısmını şeffaf beyaz yapabilir, Contrast’ı en sona getirerekte, tıklama renklerini değiştirebiliyoruz.
Peki bu verileri nasıl yorumlayacağız ?
Google Adsense Reklam Yerlesimi İçin Tıklama Analizi
Google Adsense Reklam Yerlesimi İçin Tıklama Analizi
Pek tabii bu veriler sadece google adsense reklam yerleşimi için değil, bir çok alanda işimize yarayacaktır. Ancak adsense gelir artırma adına şu şekilde yorumlayabiliriz;
Üstteki resimde de gördüğünüz gibi, analizi yaptığım sayfada en çok tıklanan noktalardan bir tanesi, yazı için oluşturulmuş içerik tablosu. ( WordPress içerik tablosu oluşturma )
Yani ziyatçinin dikkatini çeken, ziyaretçi ile en çok etkileşime geçen alanların başında geliyor. İşte tam da bu noktada, ziyaretçinin dikkati içerik tablosu üzerindeyken,
İçerik tablosu tamamen sola yaslanabilir ve sağ tarafına google adsense reklamı eklenebilir. İnsanların dikkatı o noktada iken bu dikkatlerinden fayda sağlanıp, adsense sayfa TO’su arttırılabilir.
Tabii benim size bahettiğim sadece küçük bir örnekti. Bu analizle adsense’den yüksek kazanç sağlama adına muazzam keşifler yapabilirsiniz.
Diyelim ki bu yaptığınız bu analiz sayesinde sayfalarınızda en çok tıklanan noktalardan birinin arama kutunuz olduğunu fark ettiniz. O zaman da arama kutunuzun altına ya da üstüne reklam ekleyerek adsense gelirini arttırma adına güzel geri dönüşer elde edebilirsiniz.
Ya da tıklamaların sayfanın altına indikçe büyük oranda düştüğünü gözlemlediniz, o zaman da tüm reklamlarınızı sayfanın üst kısmına çekerek adsense reklam gelirinizi arttırabilirsiniz.
#Kısacası Heatmap eklentisini uzun süre kayıtta tutup, binlerce sayfa gösterimi sonucunda elde ettiğiniz veriler ile insanların sayfalarınızdaki etkileşimine göre reklam yerleştirimi yapar ve google adsense tıklanma oranı arttırma işlemde muazzam başarılar yakalayabilirsiniz.
Peki genel ortalamada en çok kazandıran adsense reklam yerleşim noktarları nereler ?
1-Yapılan en büyük yanlış başlığımda (üstte) bahsettiğim nokta adsense gelir arttırma adına en iyi noktaların başında geliyor.
En iyi adsense reklam noktası
Tavsiyem sitenizin en üst kısmında ( header ) ya da komple içerik kısmının hemen üzerinde, yazı başlığının hemen altında ya da hemen üstünde reklamınız var ise,
Onu yazınızın giriş kısmından sonrasına, ilk alt başlığınızdan hemen öncesine yerleştirmeniz.
Reklamın yazı başında olmasının bir diğer dezavantajı ise;
#Mobil cihazlarda reklam dolumu / açılma hızı desktop’a göre daha gecikmeli oluyor. Yani çoğu ziyaretçi bir içeriğinize giriş yaptığında bir an önce yazıyı okumak için mobilde ekranı aşağı doğru scroll edecek, dolayısı ile üst kısımda yer alan reklam daha açılmadan, ziyaretçi reklamı görmediği içim direkt pas geçecektir.
2-Yan panel 300×600 boyutlarında ve sabit reklam. Yani ziyaretçi yazıyı aşağıya indirdikçe sağ tarafta sürekli sabit kalan reklam. Özellikle uzun yazılarda sizlere muazzam getiriler sağlayabilir.
Örnek: Hemen sağ tarafta gördüğünüz sabit reklam >>
Eğer eklediğiniz 300×600 boyutlarındaki reklamı yan panelde nasıl sabitlenir bilmiyorsanız, wordpress yan panel bileşen sabitleme başlıklı yazımdan öğrenebilrisiniz.
3-Yazı içerisine yerleştirilmiş reklamlar. Adsense’in yaptığı politika değişikliği, yani sayfa başına reklam sınırlamasını kaldırması kısa içerik üreten sitelerin hiç bir işine yaramazken, uzun içerikler üreten ( 1000 – 1500+ kelime ) sitelerin muazzam yararına oldu aslında.
Google’da üst sıralar çıkmak adına yazılarımda bugüne kadar fırsat bulduğum her noktada uzun yazılar yazmanız gerektiğinden bahsetmişimdir.
Tabii bunu uygulayanlar bugüne kadar SEO açısından her zaman avantaj elde ettikleri gibi, bugünden sonra da aynı zamanda google adsense gelirlerini arttırarakta rakiplerine göre avantaj sağlayacaklar.
Peki yazı içine reklam nasıl eklenir ? Yazımda bahsettiğim eklenti ile bunu yapmanız oldukça kolay. Eklenti ile reklam yerleştirimini paragraf sayısına göre yapabilirsiniz.
Yani ilk reklam 1. paragraftan sonra gelsin, ikinci reklam 4. paragraftan sonra gelsin, üçüncü reklam 8. paragraftan sonra gelsin ve 3. reklamın gösterimde olabilmesi için yazının uzunluğu en az 750 kelime olsun gibi ayarlamalar yapabilirsiniz.
Google Adsense Gelir Arttırma Yazı İçine Reklam Ekleme
Google Adsense Gelir Arttırma Yazı İçine Reklam Ekleme
Google adsense geliri arttırma adına reklam yerleştirimi konusunda yazımda bahsettiğim bu eklenti gerçekten altın değerinde. Kullanın ! Farkı siz de göreceksiniz.
4-Yazı içine yerleştirilmiş reklamların yazının üst kısımlarında olması.
Yazı içerisindeki reklamlarınız konumu yazının üst kısımlarına ne kadar yakın olursa, adsense gelirini o kadar arttıracaktır. Çünkü yazıların görüntülenme sayıları üst kısımdan aşağı doğru indikçe ( scroll ettkiçe ) düşer. Yani ziyaretçinin siteyi terk etme oranı artar.
Diyelim ki 2000 kelimelik bir içerik yazdınız, bu yazı içine yerleştirdiğiniz 6 reklam varsa ilk 5’i ilk bin kelime içinde, geri kalan 1 tanesi ise son 1000 kelime içinde olsun.